عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 6 شهريور 1397
بازدید : 1824
نویسنده : مهدی

 

کسب و کار اینترنتی
به تازگی اپلیکیشنی به نام رسنو برای کسب و کاره اینترنتی طراحی شده است ؛
 
که اولین اپلیکیشن تبلیغاتی کاربر محور در ایران هست و دارای نماد اعتماد الکترونیکی و نشان ملی ثبت رسانه های دیجیتال میباشد .
کد معرف : 697318

 

 


:: برچسب‌ها: کسب درامد از اینترنت ,
تاریخ : شنبه 27 مرداد 1397
بازدید : 1628
نویسنده : مهدی

 سلام

براحتی فقط با دریافت پیامک کسب درآمد کنید بدون پرداخت حتی ۱ ریال هزینه اضافی:



:: برچسب‌ها: کسب درامد از اینترنت"کسب درامد" ,
تاریخ : شنبه 27 مرداد 1397
بازدید : 1629
نویسنده : مهدی

تاریخ : یک شنبه 23 بهمن 1393
بازدید : 5111
نویسنده : مهدی

انگور مراغه

شهر مراغه با 20هزار هكتار باغ میوه از جمله سیب ،انگور ،بادام،گردو و آلوچه یكی از قطبهای مهم تولید محصولات باغی در شمال غرب ایران محسوب میشود و بدین خاطر لقب باغ شهر رو به خود گرفته.

 و بعلت اهمیت انگور لازم دانستم توضیح  بیشتری در این رابطه به شما عزیزان بدهم.

انگوراز ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

درخت انگور با نام علمی Vitis vinifera از خانواده انگورسانان Vitaceae است. در این خانواده حدود ۱۱ جنس و بیش از ۶۰۰ گونه وجود دارد. مهم‌ترین جنس این خانواده جنس انگور است. این گیاه حالت بوته‌ای و رونده دارد و دارای پیچک در مقابل بعضی از برگها می‌باشد.

میوه انگور به نوع دانه دار و بی دانه تقسیم می‌شود. هر یک از این دو نوع در رنگ های سرخ و سیاه و زرد و تقریباً سبز دیده می‌شوند. این میوه در مناطقی که حداکثر دمای ان بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد و حداقل ان کمتر از ۱۵ درجه زیر صفر نباشد بهتر رشد می‌کند



:: موضوعات مرتبط: محصولات مراغه , ,
:: برچسب‌ها: انگور , مراغه ,
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
بازدید : 4140
نویسنده : مهدی

شور سو چایباغی(آب شور)

 این چشمه در حدود ۵/7 کیلومتری جنوب مراغه و درنزدیکی دهکدهٔ  زیبای چایباغی واقع شده‌است در این ناحیه دره‌ای شرقی – غربی وجود دارد و رودخا نه چکان  پس از عبور از روستاهای تازه کند سفلی وعلیا  خود را به جوار شور سو رسانده وبه طرف مغرب جریان می یابد. چشمهٔ آب معدنی شور در قسمت شمالی و کمی بالاتر از رودخانه قرار گرفته‌است . آب و گاز از قسمت شمالی این حوضچه خارج می‌شود ودر قسمت غربی حوضچه مجرائی وجود دارد که زیادی آب حوضچه از آن خارج می‌شود وبر رودخانه می‌ریزد . آبده این چشمه در حدود دو لیتر در ثانیه‌است در آب این چشمه گاز کربنیک بمقدار فراوان یافت می شود و چون آب حوضچه را به هم بز نند در اثر گاز کربنیک سفید رنگ به‌نظر می‌رسد. در چند متری شرقی چشمه آب شور مظهر وجود دارد و آب و گاز از شکاف سنگ خارج و مستقیماً بر رو دخانه جریان می‌یا بد. واین آب در ردیف آب‌های معدنی بیکربناته کلسیک و منیزین گازدار و آهن دار سرد است .آب این چشمه معدنی، به طور معجره آسایی، درمان بیشتر بیماری های پوستی از جمله حساسیت های مخملی و... بیماریهای رماتیسم، زانو درد، همچنین آرام بخش بسیاری ار بیماری های روانی و افسردگی محسوب می‌شود

شور سو



:: موضوعات مرتبط: چشمه های درمانی مراغه , ,
:: برچسب‌ها: شور , سو , چایباغی , (آب شور) ,
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
بازدید : 3278
نویسنده : مهدی

ساری سو ( آب زرد) مراغه

ساری سو ( آب زرد) چشمهٔ معدنی ساری سو در چهار کیلومتری مراغه و در سه کیلومتری شمال غربی آبادی ورجوی در مسیر راه آبادی خا نقاه بالای تپه ای در مختصات ذکر شده  قرار گرفته‌است  این چشمه بقدری زیباست که هر بیننده در اولین نگاه به عظمت خالقش  انگشت حیرت بر دهن میگذارد بتازگی مسیر راه آهن مراغه به ارو میه از 50متری این چشمه عبور

کرده است.

 

<<ساری سو مراغه=Yellow Water maraghe>>




:: موضوعات مرتبط: چشمه های درمانی مراغه , ,
:: برچسب‌ها: ساری , سو , ( آب زرد) , مراغه ,
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
بازدید : 3420
نویسنده : مهدی

آب معدنی قره پالچیق ( سیاه گل)

قره پالچیق ( سیاه گل) آب معدنی قره پالچیق در دامنه کوه سنجان قرار گرفته‌است این چشمه در فصل تابستان جهت استحمام مورد استفاده اهالی آبادی‌های اطراف و شهر مراغه قرار می‌گیرد طبق تعریف مردم آب‌ این چشمه دارای خواص طبی می‌باشند.وقتی از سربالاییهای دامنه کوه سنجان عبور میکنی تا به این چشمه برسی ظاهرا محال میبینی که اون بالا ابی وجود داشته باشه وقتی به استخر چشمه میرسی باز هم در مقابل عظمت خداوند خلاق سر تعظیم فرود می آوری 

<<<آبمعدنی قره پالچیق( سیاه گل) مراغه>>>

 

 

منبع:http://farabiauoob.mihanblog.com



:: موضوعات مرتبط: چشمه های درمانی مراغه , ,
:: برچسب‌ها: آب , معدنی , قره , پالچیق , ( سیاه گل) ,
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
بازدید : 4175
نویسنده : مهدی

ایستی بلاغ (چشمه گرم )تازه کند سفلی مراغه

ایستی بلاغ (چشمه گرم ) این چشمه به طوریکه از اسمش پیداست دارای آب گرم و خواص درمانی و املاح معدنی می‌باشد این چشمه در4 كیلومتری شرق مراغه و 400 متری غرب روستای تازکند سفلی قرار گرفته‌است این چشمه در اطراف خود انشعاباتی دارد که هر کدامشان مستقل میباشد باز شرح این چشمه در زیباییهای روستای تازه کند سفلی آورده شده است درمان بیشتر بیماری های پوستی از جمله حساسیت های مخملی و... بیماریهای رماتیسم، زانو درد، همچنین آرام بخش بسیاری ار بیماری های روانی و افسردگی محسوب می‌شود.

روستای تازه کند سفلی



:: موضوعات مرتبط: چشمه های درمانی مراغه , ,
:: برچسب‌ها: ایستی , بلاغ , (چشمه گرم ) , تازه کند , سفلی , ومراغه ,
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
بازدید : 3765
نویسنده : مهدی

شور سو گشایش

چشمهٔ معدنی گشایش در دامنهٔ کوههای مندل بسر و گشایش ودر حوالی دهکده گشایش آب‌های معدنی گرمی وجود دارد که بسیار معروف می‌باشد و به لحاظ نزدیکی به دهکدهٔ گشایش بنام آب‌های معدنی گشایش معروف گشته‌اند . دهکدهٔ گشایش در ۱۴ کیلومتری جنوب شرقی مراغه واقع شده‌است و از دهکده تا چشمه‌های معدنی که در جنوب غربی دهکده واقع شده‌اند در حدود ۷۰۰ متر پیاده روی است در این ناحیه دره‌ای شرقی – غربی وجود دارد و رودخانه مردق چای در آن جاری است در این دره دو چشمهٔ معدنی وجود دارد یکی از آن‌ها در سمت جنوبی دره در زیر سنگهای آهکی که به صورت غار کوچکی در آمده‌اند از زمین خارج می‌شود . آبدهی این چشمه زیاد بوده و بصورت نهر بزرگی بررودخانه می‌ریزد از نقاط دیگر این ناحیه آب و گاز از زمین خارج می‌شود ودر برخی از نقاط توام با صداست . آب چشمه دیگر در قسمت شمالی دره از سوراخی در یک سنگ آهکی که به‌طرف رود خانه جلو آمده‌است با فشار و با صدا به خارج می‌جهد و مقدار و فشار آب بعد از هر جهش کا هش می‌یا بد و از نو جهش تکرار می‌شود . این آب ها در ردیف آب های بیكربناته كلسیك و منیزین گازدار معتدل است. حرارت آب زلال این چشمه 25 درجه سانتیگراد و مزه اش كمی گزنده است.




:: موضوعات مرتبط: چشمه های درمانی مراغه , ,
:: برچسب‌ها: شور , سو , گشایش ,
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
بازدید : 3598
نویسنده : مهدی

هفت چشمه ماه پری

این چشمه در 7 کیلومتری غرب شهرستان مراغه ودر نزدیکی در روستای زیبای آهق (آفی)قرار دارد .



:: موضوعات مرتبط: چشمه های درمانی مراغه , ,
:: برچسب‌ها: هفت , چشمه , ماه , پری ,
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
بازدید : 3321
نویسنده : مهدی

یای شهری (محل سنگنان شهر)

در 30 كیلومتری شهر مراغه و درانتهای جاده توریستی علویان روستای زیبا ودیدنی یای شهری قرار دارد.

 در زمانهای گذشته تا زمانیكه جاده ماشین رو به این روستا كشیده نشده بودكلیه ساختمانها و اماكن آن از جنس سنگ بوده و یكپارچگی مصالح و فرم ساختمانها چشم انداز بسیار زیبایی را در كنار دره ای سر سبز وزیبا و مناظر بكر و كوههای اطراف آن فراهم  مینمود.

والان هم زیباییشو حفظ كرده

روستای یای شهری مراغه

روستای یای شهری مراغه



:: موضوعات مرتبط: جاذبه های طبیعی مراغه , روستا های مراغه , ,
:: برچسب‌ها: یای , شهری , (محل سنگنان شهر) ,
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
بازدید : 3297
نویسنده : مهدی

نام و نام خانوادگی : محمود طیار مراغی        

محل تولد : مراغه      

شهرت : طیارپروین   

تابعیت : ایران

تاریخ تولد :3/12/1344       

آدرس اینترنتی : http://www.daneshwaran.ir

پست الکترونیکی : iso110@gmail.com

 

زندگینامه علمی

محمود طیارپروین معروف به "طیار مراغى" روز سوم اسفند 1344 ش در خانواده اى مذهبى و متدین در شهر کهن مراغه در آذربایجان شرقی به دنیا آمده است. تحصیلات جدید را تا سطح دیپلم در مدارس و دبیرستان هاى شهر به پایان رسانیده و براى فراگیرى علوم اسلامى در سال 1364 به شهر قم مهاجرت نموده است. دروس مقدماتى و سطوح متوسطه را در محضر اساتید فن در مدارس علمیه رسول اکرم (صلى الله علیه وآله) و امام محمد باقر (علیه السلام) فرا گرفته و به مدت ده سال در دروس خارج فقه و اصول حضرات آیات عظام: میرزا جواد تبریزی (ره)، حسینعلی منتظری، ناصر مکارم شیرزای، میرزا حسین نوری، محمد علی گرامی و جوادی آملی شرکت کرده است.



:: موضوعات مرتبط: مشاهیر مراغه , آثار مشاهیر مراغه , ,
:: برچسب‌ها: محمود , طیار , مراغی ,
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
بازدید : 5826
نویسنده : مهدی

معانی اسامی اماکن و روستاهای شهرستان مراغه

آشان (مکان خوب و زیبا یا محل آب). آغاجری (به ترکی سربازان سرور تیره ای از هونها/خزرها بوده اند). آغبلاغ سفلی (سفید چشمه پایینی). آغبلاغ علمدار (سفید چشمه علمدار). آغبلاغ علیا (سفید چشمه بالایی). آغبلاغ فتوحی (سفید چشمه منسوب به فتوحی). آغجه دیزج (دژ سفید). آغجه کهل (غار سفید). آغکند ثمرق (ده سفید مربوط به دارندهً ثمر و بهره). آلما چوان (روستای چاه دار دارای سیب)، آلمالو (سیب دار). آهق (سُر خورده، یا مربوط به آهو). احمدآباد (به نام احمد نامی نامیده شده است). اسفستانج (محل اسپست= یونجه زار). اصفهانجیق (محل نگهداری اسبان). اکیس اكبر آباد (محل آبخیز یا زوج روستای اکبر آباد). اللو (آتش یا خانوار علی). امیر (روستای فرمانروا). اوخچی (تیرانداز). اورتاقشلاق سفلی (محل قشلاقی پایینی). اورتاقشلاق علیا (محل قشلاقی بالایی). اوزبك ( اوز +بك =خود مختار و بی مالک). اوزن اوبه (محل عشیره ای که دارای چادرهای گسترده و فراوان است).



:: موضوعات مرتبط: معانی اسامی اماکن و روستاهای شهرستان مراغه , ,
:: برچسب‌ها: معانی , اسامی , اماکن , و روستاهای , شهرستان مراغه ,
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
بازدید : 3596
نویسنده : مهدی

آتشگده آذرگشنسب(کائین کعبه)

 آتشکده آذرگشنسب کهن (منظور ویرانه کائین کعبه حالیه= کعبه شاهان، بین اراضی روستاهای کیم نوا و علمدار)

بین اراضی روستاهای كامل آباد وعلمدار و چكان معبدی بود به نام (کائین کعبه = کعبه شاهان، ) كه همان آتشکده آذرگشنسب کهن ولی متاسفانه وقتی برای تحقیق به محل رفتم با تلی از خاك روبرو شدم كه هنوز سنك بناهای این اتشكده در اطراف دیده میشود  واقعا جای تاسف است كه این آثار ارزشمند بدست یك عده از همه جا بیخبر  خیلی ساده از بین میرود وكسی جلو دارشان نیست آقای جواد مفرد كارشناس ایران اساطیری در مورد  آتشکده آذرگشنسب  چنین میگوید:



:: موضوعات مرتبط: جاذبه های طبیعی مراغه , جاذبه های گردشگری مراغه , ,
تاریخ : یک شنبه 23 شهريور 1393
بازدید : 3216
نویسنده : مهدی
درختی که در عاشورا خون می‌گرید
 

 

درخت خونبار زرآباد در منطقه الموت استان قزوین همه ساله در روز عاشورا عصاره ای تراوش می کند که مانند خون سرخ رنگ است آنچنان که گویی در عاشورا عزادار حسین(ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، در منطقه الموت شرقی استان قزوین در روستای زرآباد درخت چنار قدیمی و تنومندی وجود دارد که با اتفاقی نادر موجب شده تا همه ساله در ماه محرم کانون توجه خیل عزادران حسینی باشد.
درخت زرآباد که به درخت خونبار زرآباد شهره یافته سالهاست که در کنار امامزاده ای قرار دارد و سحرگاه روز عاشورا از تنه آن صمغی به مانند خون جاری می شود که حیرت همگان را برانگیخته است.




نکته جالب این که ماه های قمری که سالانه 10 روز جلو حرکت کرده و تغییر می کند هیچ تغییری در این رخداد نداشته و جاری شدن خون هماهنگ با تقویم ماههای قمری تغییر می کند.


تاریخ : پنج شنبه 2 مرداد 1393
بازدید : 2726
نویسنده : مهدی

افزایش 12 درصدی اهدای خون در شب‌های قدر ‌در آذربایجان شرقی

مدیر کل پایگاه منطقه‌ای آموزشی اداره کل انتقال خون آذربایجان شرقی از افزایش 12 درصدی اهدای خون در شبهای قدر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

 

 

 

کریم شمس اسنجان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، از اعلام آمادگی سه هزار و 277 نفر در استان برای اهدای خون در شب‌های قدر خبر داد و گفت: از این تعداد 2 هزار و 916 نفر موفق به اهدای خون شدند.

 

 

 

وی با بیان اینکه در این شب‌ها علاوه بر پایگاه‌های مسجد کبود و آخونی تبریز و پایگاه سیار مصلی اعظم تبریز، پایگاه‌های میانه و مراغه نیز از ساعت 10 شب تا 1:30 بامداد، اقدام به خون‌گیری از مراجعه کنندگان می‌کردند گفت: در پایگاه خونگیری مراغه در مجموع 297 نفر داوطلب اهدای خون بودند که در مجموع از 250 نفر خون‌گیری صورت گرفت.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : پنج شنبه 2 مرداد 1393
بازدید : 2583
نویسنده : مهدی

آگاهی، ایمان و تقوا مهمترین ابزار در مقابله با فرهنگ غرب است

مراغه - ایرنا - مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مراغه گفت: آگاهی مردم، تقوا و ایمان مهمترین ابزار در پیشگیری و مقابله با دجال واره و فرهنگ غربی است.

 

حجت الاسلام اباصلت فیضی زاده روز پنجشنبه در همایش روشنگری آسیب های فرهنگی و اجتماعی دجال واره افزود: برنامه های ماهواره ای درصدد ضربه زدن به نهاد مقدس خانواده و پیکره جامعه اسلامی بوده که باید مردم در این زمینه هوشیار باشند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : پنج شنبه 2 مرداد 1393
بازدید : 2956
نویسنده : مهدی

مدیر آموزش و پرورش:

44 دانش آموز مراغه ای به مرحله دوم المپیاد علمی کشور راه یافتند

مراغه - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: 44 دانش آموز از این شهرستان به مرحله دوم المپیاد علمی کشور راه یافتند.

 

داوود پورصادق، چهارشنبه شب در آیین تجلیل از این دانش آموزان افزود: این تعداد دانش آموز از بین 950 دانش آموز مدارس این شهرستان که در مرحله نخست المپیاد علمی دانش آموزان کشور شرکت کرده بودند موفق به راهیابی به مرحله دوم این رقابت علمی شدند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 1 مرداد 1393
بازدید : 2698
نویسنده : مهدی

آغاز چهاردهمین دوره حفظ تخصصی کل قرآن کریم کشور با حضور ۲۰۰ قرآن آموز

خبرگزاری شبستان : مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) گفت: چهاردهمین دوره حفظ وتفسیر یک ساله کل قرآن کریم کشور با حضور ۲۰۰ قرآن آموز از ۳۱ استان کشور در شهرستان قرآنی استهبان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، مؤسس و بنیانگذار مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) در گفتگو با خبرنگار سرویس قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اعلام این خبر اظهارداشت : در افتتاحیه این دوره 160 قرآن آموز برادر و 40 قرآن آموز خواهر که در سه مدرسه شبانه روزی امام حسن مجتبی (ع)، صاحب الزمان(عج) و فاطمیه مشغول به حفظ قرآن کریم خواهند شد حضور می بایند که دوره تحصیلی آنان از امروز چهارشنبه یکم مردادماه آغاز می شود .



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : دو شنبه 30 تير 1393
بازدید : 2579
نویسنده : مهدی

مدیرکل حمل و نقل آذربایجان شرقی: یک کشته هم در جاده ها فاجعه بزرگی است

تبریز - ایرنا - مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان شرقی گفت: حتی یک کشته هم در جاده ها، فاجعه بزرگی است.

 

داریوش باقر جوان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: به منظور کاهش تصادفات و به دنبال آن کاهش تلفات جاده ای در استان، اقداماتی نظیر تجهیز جاده های استان به دستگاه های ثبت تخلف و تردد شمار صورت گرفته و آذربایجان شرقی در این زمینه یکی از استان های پیشتاز است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : دو شنبه 30 تير 1393
بازدید : 2686
نویسنده : مهدی

چرا مجلس بررسی طرح تشکیل و فعالیت احزاب را مسکوت گذاشت؟

تهران-ایرنا-پس از آن که بسیاری از فعالان سیاسی و حزبی از مفاد طرح تشکیل و فعالیت احزاب انتقادهای شدیدی مطرح کردند و آن را نافی فعالیت آزادانه ی احزاب دانستند، نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفتند بررسی این طرح را سه ماه مسکوت بگذارند.

 

33 سال پس از تصویب قانون فعالیت احزاب در شهریور 1360، نمایندگان مجلس چندی پیش به این نتیجه رسیدند که باید قانون جدیدی در این زمینه تدوین شود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : دو شنبه 30 تير 1393
بازدید : 2519
نویسنده : مهدی

مدیر آموزش و پرورش مراغه: توجه به رشته های فنی برای توسعه پایدار و ایجاد اشتغال ضروری دارد

مراغه - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: توجه جدی به رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش برای رسیدن به توسعه پایدار در کشور و ایجاد اشتغال برای جوانان امری ضروری است.

 

داوود پورصادق روز دوشنبه در جلسه مدیران هنرستان های دخترانه و پسرانه این شهرستان با اشاره به اینکه نگرش مردم به هنرستان ها باید تغییر کند، افزود: هنرستان ها زیباترین جلوه کاری در رابطه با اشتغال و مهارت های زندگی است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : دو شنبه 30 تير 1393
بازدید : 2700
نویسنده : مهدی
دواتگری:
شهرستان مراغه قطب دوم بهداشتی درمانی آذربایجان شرقی است
مراغه- خبرگزاری مهر: نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان با دارا بودن امکانات درمانی و بهداشتی مناسب دومین قطب بهداشتی درمانی استان محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دواتگری قبل از ظهر دوشنبه در بازدید از بیمارستان های شهرستان مراغه اظهار داشت: این شهر دارای سه بیمارستان است که هر کدام از این بیمارستان ها دارای تجهیزات مناسب درمانی هستند که قدم های مناسبی برای مجهزتر کردن این بیمارستان ها برداشته شده است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : دو شنبه 30 تير 1393
بازدید : 2624
نویسنده : مهدی

رییس اداره میراث فرهنگی: مرمت خانه تاریخی ˈشهابیانˈ مراغه آغاز شد

تبریز - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراغه از آغاز طرح مرمت خانه تاریخی ˈشهابیانˈ این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، یعقوب طالبی خانه شهابیان را متعلق به دوره پهلوی اعلام و اضافه کرد: مرمت این خانه تاریخی شامل آسیب شناسی و استحکام بخشی، از محل اعتبارات اضطراری آغاز شده است.

وی ادامه داد: این خانه تاریخی دارای پلانی مستطیل شکل و ایوانی در وسط با دو ستون چوبی و گچبری و آجر کاری بسیار زیبا و پرکار در بدنه و بالای پنجره و در ها است و از آثار شاخص معماری دوره پهلوی به شمار می رود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : دو شنبه 30 تير 1393
بازدید : 2683
نویسنده : مهدی
رشوه میلیونی قاضی قلابی برملا شد
مردی ادعا کرد یک قاضی از اعتماد وی سوء استفاده کرده و از او تقاضای رشوه 300 میلیونی کرده است.


:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : یک شنبه 29 تير 1393
بازدید : 2328
نویسنده : مهدی
تذکر ۷۲نماینده در مورد اجرایی نشدن قانون استخدام مربیان پیش‌دبستانی و معلمان حق‌التدریسی
تذکر ۷۲نماینده در مورد اجرایی نشدن قانون استخدام مربیان پیش‌دبستانی و معلمان حق‌التدریسی
۷۲نفر از نمایندگان مجلس در مورد اجرایی نشدن قانون استخدام مربیان پیش‌دبستانی و معلمان حق‌التدریسی تذکر دادند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت٬ حسین سبحانی نیا در نشست علنی امروز (یک‌شنبه 29 تیرماه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی را به شرح زیر قرائت کرد



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : شنبه 28 تير 1393
بازدید : 2578
نویسنده : مهدی

 

 
 

دواتگری: استمرار گره زدن مشکلات کشور با مساله هسته ای منطقی نیست

سیاست > دیپلماسی - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: این که ما تصور کنیم که همه چیز منوط به نتیجه رسیدن مذاکرات می باشد، اشتباه است.

مهدی دواتگری در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص مذاکرات هسته ای کشورمان با گروه 5+1 با اشاره به اینکه با در نظر گرفتن اینکه سیاست خارجی مبتنی بر عزت و حکمت است مذاکرات را دنبال می کنیم گفت: به هر حال ما با در نظر گرفتن مصالح ملی کشورمان در این عرصه حضور پیدا کردیم و حضوری قدرتمندانه داشته ایم، همانطور که در 8 سال نبرد نظامی موفق بودیم در عرصه نبرد سیاسی و دیپلماتیک هم این ظرفیت را داریم که از اعتبار و حیثیت ملی کشورمان دفاع کنیم.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : شنبه 28 تير 1393
بازدید : 2218
نویسنده : مهدی

دواتگری: هرگونه توسعه روابط با انگلیس بستگی به رفتار دولتمردان این کشور دارد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که هرگونه توسعه روابط با انگلیس به رفتار دولتمردان این کشور بستگی دارد.

مهدی دواتگری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به مواضع اخیر کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلیس در مورد ایران اظهار کرد: اینکه مطرح می‌شود با توافقنامه اول ژنو ساختار تحریم‌ها شکسته حرف بی‌ربطی نیست زیرا به هر حال در راستای حضور دیپلماتیک ایران در مذاکرات شاهد این هستیم که ساختار به هم ریخته است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : جمعه 27 تير 1393
بازدید : 2643
نویسنده : مهدی

مدیرآتش نشانی:جسد فرد غرق شده در سد علویان مراغه بیرون کشیده شد

مراغه - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش نشانی مراغه گفت: جسد فرد غرق شده در پشت سد علویان این شهرستان پس از 45 دقیقه جستجوی غواصان در زیر آب، کشف و از آب بیرون کشیده شد.

 

ناصر صمدیان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: شامگاه روز گذشته بر اساس گزارش مردمی مبنی بر غرق شدن فردی به نام پویا مهدوی در دریاچه پشت سد علویان مراغه، گروهی از غواصان بلافاصله برای بررسی به این محل اعزام شدند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : جمعه 27 تير 1393
بازدید : 2437
نویسنده : مهدی
در شب بیست‌ویکم ماه مبارک رمضان و همزمان با شب قدر قاریان ممتاز و بین‌المللی قرآن کریم به تلاوت در مساجد، حسینیه‌ها و مکان‌های برگزار‌کننده مراسم احیای شب قدر می‌پردازند.

 مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی سراسر کشور در شب بیست‌ویکم ماه مبارک رمضان برنامه‌های گسترده‌ای برای عموم روزه‌داران و عاشقان حضرت «علی(ع)» در نظر گرفته‌اند که یکی از این برنامه‌ها برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم است.

برنامه تلاوت برخی از قاریان بین‌المللی قرآن کریم در شب بیست‌ویکم ماه مبارک رمضان به شرح ذیل است؛



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : پنج شنبه 26 تير 1393
بازدید : 2254
نویسنده : مهدی
طبق پیش بینی هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی ؛

دما در آذربایجان‌شرقی رکورد می‌زند / عجب‌شیر و مراغه 41 درجه، تبریز 39

دما در آذربایجان‌شرقی رکورد می‌زند / عجب‌شیر و مراغه 41 درجه، تبریز 39

هواشناسی آذربایجان‌شرقی پیش‌بینی‌ کرد دمای هوا در 24 ساعت آینده افزایش می‌یابد به طوری که بیشترین دما را مردم مراغه و عجب‌شیر با 41 درجه تجربه می‌کنند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : پنج شنبه 26 تير 1393
بازدید : 2144
نویسنده : مهدی

 7.5 میلیارد ریال کالای قاچاق در محور مراغه به هشترود کشف شد

مراغه - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی هشترود گفت : ماموران نیروی انتظامی این شهرستان موفق به کشف هفت میلیارد و 500 میلیون ریال کالای قاچاق در محور مراغه به هشترود شدند.

 

سرهنگ هاشم شعفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان کالای قاچاق شامل 9 هزار و 648 قلم انواع لوازم آرایشی، 700 کیلوگرم گوشت منجمد غیربهداشتی و مقادیر دیگر کالاهای قاچاق بوده است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : پنج شنبه 26 تير 1393
بازدید : 2195
نویسنده : مهدی

قاضی دادگستری قلابی دستگیر شد

فرمانده انتظامی مراغه گفت: کلاهبرداری که با عنوان جعلی " قاضی دادگستری " اخاذی می‌کرد توسط پلیس دستگیر شد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، سرهنگ پاسدار عیسی هاتفی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شخصی با تسلیم شکوائیه‌ای اعلام کرد فردی از اعتماد وی، سوء استفاده کرده و با این عنوان که با مسئولین استانی و کشوری ارتباط نزدیک دارد و می‌تواند موضوع اختلاف ملکی وی با جمعیت هلال احمر را حل کرده و از تصرف ملک نامبرده توسط رئیس جمعیت هلال احمر مراغه ممانعت کند، از وی مبلغ 300 میلیون تومان وجه نقد به عنوان رشوه درخواست کرده است که از این مبلغ، 50 میلیون تومان به رئیس هلال احمر و مابقی را به مدیرکل هلال احمر استان پرداخت کند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 25 تير 1393
بازدید : 2042
نویسنده : مهدی

بهره‌گیری از پایه‌های رویشی عاملی برای استفاده بهینه از منابع تولید

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کشت متراکم درختان پیوند شده بر روی پایه‌های رویشی افزایش عملکرد در واحد سطح و همچنین افزایش میزان بهره وری در باغ را به دنبال داشته و می‌تواند روشی مناسب در استفاده بهینه از منابع تولید تلقی شود.

 

سعداله اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، افزود: سطح زیرکشت پایه‌های رویشی در آذربایجان شرقی 500 هکتار اعلام شده است و شهرستان‌های اهر، بُستان آباد، میانه و مراغه به ترتیب با 330، 105، 50 و 18 هکتار بیشترین سطح زیرکشت پایه‌های رویشی را دارند.

 

وی از باردهی زودهنگام پایه‌های رویشی گفت و تشریح کرد: به علت کوتاه بودن پایه درختان، برداشت، سمپاشی و هرس به سهولت انجام می شود و در این پایه‌ها درختان در سنین کمتری باردهی خود را آغاز می‌کنند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : چهار شنبه 25 تير 1393
بازدید : 1808
نویسنده : مهدی

رییس اداره منابع طبیعی مراغه: سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی موجب کاهش عملکرد محصول درمزرعه می شود

مراغه - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه گفت: سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی موجب کاهش عملکرد محصول در مزرعه می شود.

 

میرجعفر رضوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه احتمال وقوع آتش سوزی منابع طبیعی بویژه مراتع در تابستان بسیار بالا است، افزود: کشاورزان باید از ایجاد حریق در عرصه های طبیعی و آتش زدن باقی مانده محصولات کشاورزی به خصوص در عرصه های مجاور مناطق تحت مدیریت محیط زیست و منابع طبیعی خودداری کنند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : سه شنبه 24 تير 1393
بازدید : 1606
نویسنده : مهدی

مسوول امداد و نجات: سه مصدوم تصادف در محور مراغه -هشترود نجات یافتند

مراغه - ایرنا - مسوول امداد و نجات جمعیت هلال احمر مراغه گفت: سه مصدوم تصادف در محور مراغه - هشترود با تلاش امدادگران این جمعیت از داخل خودروهای سانحه دیده رها سازی و نجات یافتند.

 

علیرضا رحیم زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس اعلام اورژانس 115 مراغه مبنی بر تصادف دو دستگاه خودرو سواری در کیلومتر 28 مراغه به هشترود ماموران امداد و نجات به محل مورد نظر اعزام شدند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : سه شنبه 24 تير 1393
بازدید : 1342
نویسنده : مهدی

مسابقات والیبال جام رمضان مراغه قهرمان خود را شناخت

مراغه - ایرنا - مسابقات والیبال جام رمضان مراغه با قهرمانی تیم



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : سه شنبه 24 تير 1393
بازدید : 1181
نویسنده : مهدی

فرمانده انتظامی: چهارفعال ضدفرهنگی و13روزه خوار در مراغه دستگیر شدند

مراغه - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی مراغه گفت: چهار فعال صنفی ضد فرهنگی و 13 روزه خوار در این شهرستان دستگیر شدند.

 

سرهنگ عیسی هاتفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: چهار متهم از اصناف متخلف تهیه و توزیع اقلام ضد فرهنگی و 13 نفر از متهمانی که حرمت ماه رمضان را نگاه نمی داشتند دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,
تاریخ : دو شنبه 23 تير 1393
بازدید : 1020
نویسنده : مهدی

عضو خبرگان رهبری: حمایت سازمان ملل از رژیم صهیونیستی نشان دهنده مرگ حقوق بشر است

مراغه - ایرنا - نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری گفت: حمایت شورای امنیت سازمان ملل از رژیم صهیونیستی نشان دهنده مرگ حقوق بشر است.

 

حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه شورای امنیت سازمان ملل بدون محکوم ساختن حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی خواستار توقف این حملات شده است، افزود: این امر نشان می دهد که وجدان بشری در کنار حقوق بشر مرده و یا به خواب رفته است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار , ,

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 93 صفحه بعد

................................................................. شاید از اول نباید عاشق هم می شدیم این درست... اما جدایی اشتباهی دیگر است در شب تلخ جدایی عشق را نفرین مکن این قضاوت... انتقام از بی گناهی دیگر است ./ mehdi.poormoheb@gmail.com *** https://telegram.me/mahdipoormoheb *** ................................. ***

نظر شما در مورد وبلاگ چیست؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مراغه کهن شهر ایران و آدرس nuga.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 273
بازدید دیروز : 256
بازدید هفته : 1197
بازدید ماه : 1170
بازدید کل : 207567
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 2


RSS

Powered By
loxblog.Com